Skip to Content

SM i Gävle

Anlände till Gävle på torsdag kväll 20.05 med X2000 från Östersund. Ola, Inger, Kaj och Christina mötte mig på tåget. Efter att ha avlämnat bagaget på hotell Scandic CH och fått oss en gångare tog vi en promenad ut på stan för att få oss något i magen.

Park

Vi hamnade på Clarion Hotell Winn (Kaj o Christinas hotell) och jag åt en carpaccio, mycket gott och alldeles lagom. Sedan en promenad tillbaka till hotellet, packade upp lite och sedan snusa kudde. Kom i säng och släckte vid halv ett.

Uppstigning vid halv åtta på fredagen för frukost och en tur runt Gävle på förmiddagen. Jag och Ola anslöt med Kaj och Christina på deras hotell. Vi började med en promenad till Strömvallen, fotbollsarenan i Gävle. Utanför arenan hittade vi några bockar och jag var tvungen att provsitta en av dem. Smile

Bock

Sedan gick vi vidare till Boulognerskogen,
Park

in till stan, till hotellet för att hämta våra saker och avslutade förmiddagen med texmexbuffé till lunch på Bienvuenitos. Jag och Ola lånade var sin cykel på hotellet (för att jag ville skona mitt ömmande knä) och cyklade sedan till arenan där tävlingarna drog igång 14.40 med herrarna släggkval. Många försök under fredagen, men även några finaler, bl.a. på 100 meter för damer och herrar.
Carro laddar för final på 100 meter som hon också vann!!

Carro

Fredagens tävlingar pågick till runt 21 då vi åter satte oss på cyklarna och rullade hem till hotellet. Ola gick ut med de andra för att äta medan jag valde att stanna på hotellet för att ta det lugnt och lägga mig tidigt. Sov nog vid halv tolv och sov gott till åtta på lördag morgon. Smile

Efter en god och lång frukost begav vi oss, vid halv elva, till arenan och den här dagen hade vi tur och fick åka med Ulf till arenan, lyx!! Smile Mycket fint väder hela dagen och bra tävlingar. Det roligaste var nog ändå det svenska rekordet av Moa Hjelmer på 400 meter. Tillbaka på hotellet vid sex-tiden, raggardusch och ombyte för middag som jag, Ola och Ulf avnjöt på Österns Pärla. Åt en även en efterrätt (friterad glass) som var grymt söt efter nästan två veckor utan kolhydrater. Den hade jag lika gärna kunnat hoppa över.

Friterad glass

Efter middagen tog vi en promenad till Bishops Arms och jag var så himla mätt att det bara blev ett glas vatten, de andra drack en god Irish Coffee. Väl uppdruckna var det så dax att återvända till hotellet och en fösare på vårt rum. Rätt trött mötte jag kudden vid 23-tiden.

Sovit oroligt och klev upp strax före sju. Sista dagen i Gävle innebar frukost och sen packning av väskan och med tanke på den korta resan gick det fort. Vi halv elva packade vi in oss i Olas bil och hämtade upp Inger på väg till arenan och sista SM-dagen. På söndagen visade våra stjärnor upp sig med Carro och Christian i spetsen. Vinst och bra hoppning av båda, formen på väg till VM?! För att Johan Wissman skulle ha en chans att klara VM kvalgränsen på 200 meter flyttade man starten för att få medvind på upploppet. Han vann och klarade gränsen, men tyvärr med för mycket medvind så det blir inget VM för hans del. Robban Kronberg gjorde sitt sista SM som senior och vann också sin final på 110 meter häck, mycket skoj och nog den gladaste segraren av alla under detta SM. Laughing out loud

Robban

När tävlingarna var över var det dags för mig att ta mig till Centralstationen. Ola var snäll och skjutsade dit och mitt tåg av gick enligt tidplan 17.27. Efter en smärtfri resa hem anlände jag till Östersund drygt 10 min före utsatt tid. En promenad till jobbet för att hämta bilen och en bilresa senare klev jag in hemma strax efter halv tio, skönt. Borta bra men hemma bäst!!