Skip to Content

Resa Sthlm - Barcelona - Andorra

Reveljen gick kl 05.00 i Segeltorp. Upp o packa ihop alla saker och fixa frukost som jag packade i en liten kylväska och tog med mig. Fick skjuts av bror till Arlanda Express som gick 06.05. På tåget åt jag en drick youghurt och en banan. Väl på Arlanda letade jag upp mina reskamrater som stod och väntade vid incheckningsdisken. Tur att man har kamrater annars hade jag nog fått betala för övervikt. Smile
Efter vi gått igenom säkerhetskontrollen visade det sig att vår gate var den första innanför kontrollen. Tog en morgonkaffe och åt min medhavda smörgåsar, gjorda på bröd som bror bakat kvällen innan. MUMS!!! Laughing out loud
Flyget gick i tid och vi fick byta i Prag. Där var det ett stop på 40 minuter och resans första öl inmundigades.

Prag

Vi landade i Barcelona 10 minuter efter utsatt tid. Där väntade ytterliggare tre kamrater i gänget och allt som allt var vi nu 10 st som samlats. Temperaturen var ljuvliga 26 grader med fuktig luft. Hyrbilsfirman letades upp och 2 bilar signades ut. Efter att ha packat allt bagage och 5 i varje bil slog Ola på sin GPS och vi letade oss ut från stan. Resan var inställd på hotellet i Andorra, men efter ett stop bestämde vi oss för att göra en avstickare till Montserrat. En mindre bergsklättring ála Trollstigen. Vilka underbara vyer!! Helt fantastiskt. Efter en lite lättare måltid tog jag och Christina en liten promenad in till själva ”byn”. Mysigt ställe men en riktig turistfälla. Montserrat är ett gammalt kloster som ligger på en bergstopp och vi fick inte klart för oss om det fortfarande är i bruk.

Montserrat

Färden gick sedan direkt till Andorra och under våra klättringar i bergen hamnade vi i världens skyfall som dock ganska snabbt avtog.

Vy i bergen

Framme i Andorra och när vi äntligen kommit till hotellet (efter ett par varv i stan) skulle jag springa in och fråga om parkering, men då hade himlen öppnat sig igen och på 3 meter hann jag bli dyblöt. Mn det var ändå c:a 20 grader så tempen var ok.
När alla kommit installerade vi oss på rummen. Jag bor i ”damrummet” tillsammans med Kaj och Christina. XD Sedan begav vi oss till restaurangen för att få lite mat, där dukades det upp till buffé för 20 Euro, riktigt bra faktiskt och en underbar efterrättsbuffé. Hihi För alla som känner mig är det ju rena himmelriket. Laughing out loud Jag drack två öl till maten och notan landade på 26 Euro, helt ok!!
Väl inne på rummet (efter en liten incident med bilen... hade glömt att stänga dörren) så var min kamera borta. PANIK!! Efter mycket letande i både allt bagage och i bilen hittade jag den till slut under ett par överkast. Pust! Tack!!
Startade datorn och skulle surfa en stund, ja fritt internet men ingen koppling mot omvärlden. MYCKET SKUMT!! Ola i rummet bredvid funkade det hur bra som helst för... Worried Måste kollas upp! Men det blev sängen i ställe, få bli morgondagens problem. Natti!!
Antal steg idag: 7645, OK, trots att det varit en lång resdag. Men det blir ju en del promenerande även på flygplatser och jag hoppade över gåbanden och gick bredvid istället.